Donderdag 30 oktober: Melbourne - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van Jan Stobbe - WaarBenJij.nu Donderdag 30 oktober: Melbourne - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van Jan Stobbe - WaarBenJij.nu

Donderdag 30 oktober: Melbourne

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

30 Oktober 2014 | Australië, North Melbourne

Een laatste vakantiedag in een nieuwe stad, dat moet je voor Angela eigenlijk niet doen. Wat is er nu interessant aan Melbourne? Toch wel een paar zaken.
We hebben vanmorgen eerst het hotel Travelodge (Southbank) opgezocht om onze koffers te droppen, en daarna de Herz midden in de stad om de auto in te leveren. Ook Mathilda, de onmisbare GPS (dan verdien je ook een naam!) ging retour.
Melbourne heeft een rivier, de Yarra, en aan de noordkant een compact rechthoekig centrum waar omheen een gratis toeristentram rijdt. Het boemelt wel wat, maar is leuk. De hele stad is ontspannen. In de noordwesthoek, bij de havens, hebben we het reuzenrad de Melbourne Star bezocht. Tip van Angela: doe het liever in Londen, want daar is veel meer te zien. Maar het was leuk. We hadden bij de kassa het lef om te vragen of je boven de 50 in aanmerking komt voor het ‘senior’- tarief, en kregen haast een rolberoerte toen de kassier ons kaartjes voor ‘concession’- tarief gaf! Toch een leuke besparing.
Daarna bracht de tram ons bij het Zee-aquarium. Leuk en uitgebreid, we zagen diverse haaien, roggen, schildpadden, zeepaardjes, een krokodil en pinguins. Veel uitleg erbij, best interessant. Soms kon je ergens onder kruipen om ‘middenin’ het water te komen, en er was een lang bassin waar je in een plexiglas buis doorheen kon lopen.
Toen nog wat winkelen, o.a. op jacht naar de door Benjamin bestelde Uggs. Weer iets geleerd: er zijn in Australië verschillende Uggs-merken, en de winkel die wij vonden was van het ‘verkeerde’ merk. In Europa is er maar één Uggs-merk. Wie bedenkt zo iets nou – in elk geval hebben we ze dus niet kunnen vinden.
Na zo’n dag krijg je een prettig gevoel bij deze stad, maar bezienswaardig is hij niet. Wat wil je ook, pas na 1800 gesticht.
Eten konden we heel leuk aan de Southbank, vlakbij het hotel. We hebben de vakantie alvast geëvalueerd, want we zijn bij het einde aangekomen. We hebben heel erg genoten, veel gezien en meegemaakt. Het is een relaxed land en we hebben veel gezien: mooie, adembenemende (letterlijk), vreemde, unieke dingen. We hebben meer kangoeroes gezien dan gedacht, koala’s zien er ook in het echt heel lief uit en de kookaburra bestaat echt. We hebben familieleden ontmoet, die we helemaal niet kenden, en we (vooral Angela) hebben links gereden met een stuur aan de rechterkant. Als dat maar goed gaat als we weer terug zijn in Nederland.

• 30 Oktober 2014 - 12:56

Ellie:

goede vlucht/ reis terug, ik ben benieuwd naar nog meer verhalen en foto's xxx

• 30 Oktober 2014 - 21:57

TheaGG:

Ja, ook aan leuke komt een keer een eind. Veel gezien en gedaan.
    Leuk om dat te hebben kunnen lezen en een beetje hebben kunnen zie.
    Goeie reis terug!