Wo 29 oktober: Woodland historic park (Melbourne) - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van Jan Stobbe - WaarBenJij.nu Wo 29 oktober: Woodland historic park (Melbourne) - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van Jan Stobbe - WaarBenJij.nu

Wo 29 oktober: Woodland historic park (Melbourne)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

29 Oktober 2014 | Australië, North Melbourne

Vandaag een korte etappe naar Fawkner , een plaatsje vlak ten noorden van Melbourne. De reden dat we daarheen wilden, heeft alles te maken met de Woodlands, één van de weinige dingen die we al in Nederland bedacht hadden. In de Woodlands (een historisch natuurpark) is een reeks van 100 geocaches gemaakt, een heus paradijs voor geocachers, zoals wij. Het weer zag er niet zo goed uit, maar dat stopt ons niet, daar kan je je op kleden. Toen we aankwamen bij de Woodlands was het heel mooi weer geworden, dus de jassen bleven in de auto. De eerste caches waren snel gevonden en wat is het hier mooi en rustig en.... heerlijk warm en zonnig. IJverig liepen we door, genietend van de fraaie natuur, dat hadden we niet verwacht. Na een aantal caches kwamen de petjes tevoorschijn en konden eindelijk eens de pijpen van de broek van Jan afgeritst worden. Echt super zomers weer, midden in de lente. Plotseling zei Angela ‘een kangoeroe! Daar!’ en inderdaad, een kangoeroe, die net zo nieuwsgierig was naar ons als wij naar hem (of haar). En toen we beter keken, zagen we dat ie niet alleen was. Vanaf dat moment bestond ons Geocacheteam niet uit Jan en Angela, maar een hele kudde (of is het een school of een roedel? ) kangoeroes die steeds met ons meesprong, op veilige afstand. Ze hadden vast wel eens eerder geocachers gezien en wellicht wilden ze ons helpen naar de volgende cache. Zo veel kangoeroes bij elkaar: het ging na een tijdje zelfs gewoon vervelen!
Na 4 uur (en 30 caches) waren we het wel zat. Alles bij elkaar hebben we zo’n 7 km gewandeld en gespeurd in een schitterende omgeving, omsingeld door kangoeroes. Behoorlijk uitgeput stapten we in de auto, en na een korte reis kwamen we aan bij ons motel. Onze unit is prima, lekker ruim en licht en er is een eetzaal bij waar we lekker zijn gaan eten. Daarna terug naar onze unit, alle onnodige kleren uit, en lekker bijkomen van een inspannende geocache dag.
Morgen leveren we in Melbourne de auto in en vrijdag vliegen we terug!

• 29 Oktober 2014 - 15:57

TheaGG:

Ja, wie kijkt er nu naar wie! Wel gaaf, zoveel kangaroes bij elkaar!
    ZIt het er alweer bijna op! Jammer, he!
    Geniet nog van de laatste dagen!