Maandag 27 oktober: naar Great Ocean Road - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Jan Stobbe - WaarBenJij.nu Maandag 27 oktober: naar Great Ocean Road - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Jan Stobbe - WaarBenJij.nu

Maandag 27 oktober: naar Great Ocean Road

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Jan

27 Oktober 2014 | Australië, Apollo Bay

Half 4: regen en onweer. Half 8: regen en onweer. Half 9: het heeft flink gestormd in Melbourne, waardoor treinen zijn uitgevallen. Wij willen vandaag reizen van 150 km ten oosten van Melbourne naar de Great Ocean Road, ca 200 km verder naar het westen. Met frisse tegenzin gaan we op weg, niet door Melbourne maar ten zuiden van de stad langs, waar een ferry vanaf Sorento onderlangs de grote baai Port Phillip vaart. Na ruim 2,5 uur in de regen en wind rijden we om 4 voor 12 de veerpont op (yeah, komt dat door de jarenlange ervaring met het halen van de boot naar Texel, of was het dom geluk??). Dat was een leuk tochtje van ca 40 minuten.
Daarna lijkt het weer iets op te knappen, wind met zon. We hebben hier echt elke dag ander weer! We komen bij het begin van de Great Ocean Road (Torquay) en na een lange rit hebben we weer een fijne motelkamer in Apollo Bay. De route langs de kust was best prachtig, en behoorlijk bochtig. Morgen meer daarover.
De vriendelijke motelmanager vertelt dat we op 5 minuten lopen ‘overal’ kunnen eten, maar hij vergat te melden dat dat alléén kan waar de zaken ook inderdaad open zijn... We eten uiteindelijk best redelijk in een bistro van een hotel. En over de uren daarna doen wij geen mededelingen  .

Het moet me van het hart dat Australiërs een heel ander idee hebben van een goed restaurant dan wij... ze vinden een soort sportkantine prima, (denk aan TL-balken, formica tafels), zijn niet te beroerd om in de rij te staan om hun eten eerst te bestellen én af te rekenen, dan voor elk drankje zelf naar een bar te lopen (en weer betalen). Ze blijven zelden langer dan 45 minuten in een zaak. Bij al dat ongemak is het eten overigens vaak verbazend goed.

• 28 Oktober 2014 - 17:19

TheaGG:

Jullie hebben inderdaad echt alle weersoorten gehad!
    Maar jullie zien een hoop mooie dingen onderweg! Weer of geen weer!

• 28 Oktober 2014 - 19:40

Ina:

Laat ik nou benieuwd zijn naar de uren waar je niet over praten wil :O