Dinsdag 14 oktober: Sydney - Lithgow - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jan Stobbe - WaarBenJij.nu Dinsdag 14 oktober: Sydney - Lithgow - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jan Stobbe - WaarBenJij.nu

Dinsdag 14 oktober: Sydney - Lithgow

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

14 Oktober 2014 | Australië, Sydney

Vanmorgen opgestaan in Travelodge hotel, en aangezien we vandaag weer verder reizen, hebben we de koffers weer gepakt. Na het uitchecken gevraagd of de koffers mochten blijven staan, zodat we eerst konden gaan ontbijten en dan de auto konden ophalen zonder het gesjouw met koffers. Dat was natuurlijk geen probleem. Het ontbijt deden we weer bij Canopé, dat was gisteren prima bevallen. Het was wel wat frisser dan gisteren, dus dit keer binnen gezeten. Na opnieuw een heerlijk ontbijt en het bijwerken van onze ‘criminal case’verslaving door HydePark gewandeld richting Hertz autoverhuur. Onderweg nog even geocache gescoord, maar daarna dan toch door naar Hertz. De auto die we zouden krijgen, bleek echter niet beschikbaar (verbaast ons niets), maar kregen we een gelijkwaardige auto, zo beweerden zij. En ja..dan gaat het toch echt gebeuren...Een auto met het stuur aan de verkeerde kant en dan ook moeten rijden aan de verkeerde kant. Gek genoeg is de voetbediening normaal, maar de hendels aan het stuur zijn wel verwisseld. Dus steeds als je wilt afslaan, zet je per abuis de ruitenwisser aan. En dan ook nog eens in hartje Sydney, met verkeer dat van alle (verkeerde) kanten lijkt te komen.
Al snel had Angela het onder de knie en heel gecontroleerd reden we de stad uit richting Lithgow, ergens in de BlueMountains. Onderweg gestopt op een parkeerplaats, want Angela was toch wel moe. Dus Jan deed even een paar rondjes met de auto op de parkeerplaats. De bediening van de auto ging eigenlijk best goed, alleen rechtsaf en linksaf, dat was nog wel even wennen.
Angela reed daarna weer verder. We kwamen in Katoomba aan en daar zijn we ook nog even gestopt en ook daar hebben we nog een geocache opgepikt. Het weer werd alsmaar slechter, dus we besloten snel verder te rijden. Na weer een stuk gereden te hebben kwamen we dan aan bij ons hotel/motel. Na het inchecken liep Jan naar de juiste kamer, Angela zou met de auto ook die kant op komen, echter die wist niet welk nummer. Ze reed voorbij en ja..hoe moet je het dan nog terugvinden. Na een tijdje kwam ze dan toch ook aan. Gelukkig maar!
Even aan de kamer wennen, zodat we ons thuis konden voelen en natuurlijk ook nog even aan onze verslaving gewerkt. Om 7 uur lekker eten in het restaurant van ons motel. Tijdens het eten keken we naar buiten..het sneeuwde! In de lente, sneeuw...fijn dan!
Terug in onze kamer, uitgekleed en de jaccuzi aangezet. Angela gaat eerst even poedelen, en Jan schrijft zijn dagverslag. We zijn allebei best wel moe en het is pas 9 uur ’s avonds.. jetlag of gewoon vermoeid na weer zo’n inspannende en leuke dag..

• 16 Oktober 2014 - 22:26

TheaGG:

Haha, wees blij dat de voetbediening hetzelfde is, anders was dat echt een puinhoop geworden :-)