Za 25+ Zo 26 oktober: Traralgon, bij tante Nellie - Reisverslag uit Traralgon, Australië van Jan Stobbe - WaarBenJij.nu Za 25+ Zo 26 oktober: Traralgon, bij tante Nellie - Reisverslag uit Traralgon, Australië van Jan Stobbe - WaarBenJij.nu

Za 25+ Zo 26 oktober: Traralgon, bij tante Nellie

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

26 Oktober 2014 | Australië, Traralgon

Het is weer weekend, dus weer een familiemoment, de vorige was ‘van Heerwaarden’, en nu is het Stobbe/Spigt weekend. Na het ontbijt hebben Nellie en Colin ons een klein beetje van Traralgon laten zien, Nellie wilde op tijd naar huis om de BBQ voor te bereiden, dus voor een uitgebreidere sightseeing namen we Colin mee als gids. ’s Middags hebben we een beetje geGeocached in het stadje en om 5 uur was dan de grote familie BBQ, waar we dan eindelijk alle familie van Jan hebben ontmoet. Een hoop neven en nichten, en hun kinderen en tante Corrie. Alleen tante Nellie en tante Corrie durfden (konden?) nederlands praten, de rest was het vergeten of hebben het nooit geleerd. Gelukkig was ons engels goed genoeg om de gesprekken te kunnen voeren, alhoewel neef Roy behoorlijk onverstaanbaar was. Later vertelde Tante Nellie dat ook zij moeite heeft hem te verstaan, dus dat lag gelukkig niet alleen aan ons.
Het was bijzonder voor Jan om nicht Judy te ontmoeten, want zij is een leeftijdsgenoot en ze hadden heel lang geleden een tijdje gecorrespondeerd (ja ja, op papier, computers bestonden toen nog niet). Het werd een heel gezellige avond.

Zondagmorgen: Nellie vertelde dat Jonathan (10-jarige zoon van nicht Janet, dochter van oom Piet) zijn eerste communie zou doen, dus we besloten mee te gaan naar de kerk. We zijn beiden katholiek opgegroeid, maar geen kerkgangers meer. Na afloop gingen we met Janet en familie te lunchen. Het is toch wel bijzonder om ze allemaal eens te ontmoeten, en het is ook bijzonder dat ze nog steeds allemaal redelijk dichtbij elkaar wonen.
Daarna besloten we nog wat te gaan wandelen (lees: geocachen) ergens op een ‘abandoned Railway’ in de buurt van Moe. Colin voelde zich niet zo lekker, maar tante Nellie wilde graag met ons mee. De caches waren makkelijk te vinden, misschien wel te makkelijk, maar de route was wel bijzonder. Na een stuk of 9 caches en ruim 3 kilometer vonden we het wel genoeg en wandelden rustig terug naar de auto. Wij gingen onze boekhouding doen en onze plannen maken voor morgen (via de ferry bij melbourne naar het begin van de great ocean road) en tante Nellie ging chicken en chips halen.

Het was fijn om 3 dagen op één plaats te zijn, en we hebben erg genoten van de gezelligheid en humor van tante Nellie, en de onverstoorbare vriendelijkheid van Colin. Maandag vertrekken we naar de Great Ocean Road.

• 26 Oktober 2014 - 11:33

Ellie:

schitterend, weer even terug naar 2 jaar teug , en dat van Roy, klopt ook zo

• 26 Oktober 2014 - 12:10

Monica:

Haha wat herkenbaar! Leuk he de familie te ontmoeten! Veel plezier bij de great ocean road! Jullie zullen het zeker prachtig vinden! X Monica