Donderdag 23 oktober: Phillip Island - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Jan Stobbe - WaarBenJij.nu Donderdag 23 oktober: Phillip Island - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Jan Stobbe - WaarBenJij.nu

Donderdag 23 oktober: Phillip Island

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

23 Oktober 2014 | Australië, Phillip Island

Vandaag willen we in één ruk doorrijden naar Phillip Island. Het is ruim 300 km en aangezien er leuke dingen te doen zijn, willen we daar vroeg aankomen. Dat betekent vroeg opstaan en veel rijden ’s morgens. Zo gezegd zo gedaan: om 10 over 8 waren we al onderweg. Op deze rit zouden we ook het meest zuidelijke punt van onze reis passeren, dus Angela stelde voor om daar in ieder geval even te stoppen om een geocache te vinden. Jan keek even op de GPS en stelde vast dat het vlakbij Agnes River moest zijn. Daar zijn we gestopt en na een snelle speurtocht werd de cache al snel gevonden. Voorlopig zal dit dan wel ons meest zuidelijke cache zijn.
Er was een tweesplitsing..een scenic route of doorgaan op de Princes Highway..we kozen voor de eerste, ook al was ie dan wel wat langer. Het werd heuveliger en op een gegeven moment heel erg mistig..we waren in de wolken..letterlijk..
Toen we daalden werd het zicht al snel beter, maar echt zonnig werd het niet. Onderweg hebben we ook nog onze 3e kangoeroe gespot, valt niet tegen in Australie  . Rond 1 uur reden we over de brug van Phillip Island, en we besloten een uitstapje te doen naar het Koala Conservation. Met 3 fraaie wandeltochten konden we rond lopen in de habitat van de koala en die waren daar dan ook volop te zien. Wat een schattige beestjes...Op onze derde wandeltocht in het Conservation zouden ook nog andere dieren te spotten zijn, maar we zagen alleen maar vogels. Toen we bijna uit het park gingen, zag Angela nog een kangoeroe zitten (of was het een walibi?) en die hebben we natuurlijk ook gefotografeerd.
Door naar ons motel ,en eindelijk hadden we een unit met een luxe jaccuzi én internet dat het gewoon goed deed. Na een uurtje rusten zijn we uit eten gegaan in de ‘Fat SeaGull’ en daarna zijn we gereden naar het hoogtepunt van de dag en hét evenement van Phillip Island: de Penguin Parade. Kleine pinguinetjes komen bij het vallen van de duisternis uit de zee en rennen het strand op en de duinen in. Onderweg, weer een kangoeroe! Yes..Australie is voor ons nu definitief het land van kangoeroes en koala’s. Bij de zee zijn er voor de toeschouwers tribunes geplaatst om de pinguins goed te bekijken. Het wachten tot de duisternis , zonder zon en een grote oceaan voor je..dat waait en is koud en is donker..dus goed aankleden. Na een uurtje begonnen de eerste mensen te wijzen...daar! daar!..en inderdaad, daar kwamen de eerste waggelende witte buikjes het land op, om dan zo snel mogelijk met het teruglopende water mee te rennen weer de zee in..En dat herhaalde zich nog een paar keer. Uiteindelijk renden de pinguins over het strand naar de rotsachtige duinen en klauterden rustig verder het land op. Na een tijdje waren we wel klaar op de tribune en liepen over de boardwalk terug naar het bezoekerscentrum; daar zag je de pinguins door de duinen meelopen en de vraag kwam bij mij op: Wie kijkt er nu naar wie? (NB: we mochten niet fotograferen, maar hebben 2 foto’s van internet geplukt die lijken op wat wij gezien hebben). Eenmaal boven hebben we nog een ongelooflijk smerige koffie gedronken en toen maar snel naar ons motel..verslagen schrijven, boekhouding doen, foto’s uploaden,plannen maken en...de jaccuzi... Ook was er nog tijd voor de ‘test van het douchputje’, en onze conclusie is: water draait op het zuidelijk halfrond met de klok mee!

• 23 Oktober 2014 - 19:43

Ellie:

Was leuk toch de pinguïn parade, en koud

• 25 Oktober 2014 - 22:09

TheaGG:

Jullie hebben echt al veel gezien! Leuk, hoor! Geniet nog een weekje!

• 25 Oktober 2014 - 23:14

Ina:

En dit was de laatste?? Yessssssss, ik ben bij :)

Mooi zo, heel leuk om jullie verhalen te lezen. Op deze manier is het ook overzichtelijk, als je tenminste regelmatig blijft meelezen. Ik ben nog maar een paar dagen op de hoogte van zowel jullie reis, als dit leesvoer.
    Leuk om nicht Lonneke eens te zien op een foto. De laatste keer was ze nog blond, en een jaar of 12, denk ik. Grappig dat je ook gelijk haar moeder en zus moest bellen ....

Maar super deze ervaringen. Hou ze heel lang bij je.
    En geniet nog maar even.