di 21 + wo 22 oktober: Lakes Entrance - Reisverslag uit Eden, Australië van Jan Stobbe - WaarBenJij.nu di 21 + wo 22 oktober: Lakes Entrance - Reisverslag uit Eden, Australië van Jan Stobbe - WaarBenJij.nu

di 21 + wo 22 oktober: Lakes Entrance

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Jan

22 Oktober 2014 | Australië, Eden

Dinsdag 21 oktober
Vandaag reisden we ca. 240 km naar Lakes Entrance, weer aan de oceaan. Omdat de dag bewolkt en frisjes begon, hadden we weer lange broeken aan en besloten we weer om onderweg te gaan geocachen. We vonden er onderweg een stuk of tien, waaronder onze zevenhonderdste! De Princess Highway is een lange weg, waar enkele mensen ‘roadtrip-caches’ hebben verstopt, voornamelijk bij de rustplaatsen langs de weg. Dat was leuk om naar te zoeken: soms moest je een bos in, soms zat er een kistje met een magneet aan het begin van de vangrail.
Om een uur of half 3 gingen we voor de laatste 70 km zonder onderbrekingen. Dat bracht ons bij ons motel. We selecteren op gratis internet en op goedkoop. Bij dit motel worden we daar weer eens voor gestraft: het gratis internet is nog wél op het bankje voor de deur te voelen, maar niet meer in de kamer.
Het was inmiddels zonnig geworden. Bij Lakes Entrance loop je zó naar het strand, en dat hebben wij in de namiddag dus nog gedaan. Bij een koude wind en onaangenaam koud water, zijn we weer slechts tot pootjebaden gekomen. Maar we kregen wel het echte vakantiegevoel.
We zitten tegenover een supermarkt, dus vandaag geshopt en uit de magnetron gegeten.

Woensdag 22 oktober
We permitteren ons een dagje ‘stilstand’ in Lakes Entrance, een badplaatsje in Zuid-Oost Australië. Hier is een groot merengebied net achter de kustlijn, met één doorbraak “the entrance” naar de oceaan. We hebben een luie dag, met ’s middags een boottocht over de meren. Wie krijgt daar een ‘Stichting Zonnebloem-gevoel’ bij? Wij wel, we moesten wachten op het binnenhijsen van 3 rolstoelen, en toen wij opstapten daalde de gemiddelde leeftijd aan boord... Maar de boottocht was leuk hoor!
Het was lekker zonnig en winderig vandaag.
Dit reistempo impliceert dat we NIET naar Tasmanië gaan. We gaan wél donderdag doorjakkeren naar Phillip Island, daar een nacht blijven en dan een stukje terug naar Traralgon, waar tante Nelly woont. Daar blijven we dan komend weekeinde.