Maandag 20 oktober: Moruya-Eden - Reisverslag uit Eden, Australië van Jan Stobbe - WaarBenJij.nu Maandag 20 oktober: Moruya-Eden - Reisverslag uit Eden, Australië van Jan Stobbe - WaarBenJij.nu

Maandag 20 oktober: Moruya-Eden

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

20 Oktober 2014 | Australië, Eden

Vandaag op weg naar Eden. Dat is relatief een korte etappe, want op die manier kunnen we nog lekker stoppen onderweg om de zee in te gaan. Helaas...geen mooi weer.. dus hebben we de plannen iets gewijzigd. In plaats van de zee in, gaan we onderweg lekker geocachen. We hebben mooie caches gezien, we hebben ook lelijke gevonden en ook een paar niet gevonden. Na een paar uurtjes besloten we even een flinke ruk te rijden, zodat we niet al te laat aan zouden komen in Eden. Na 130 km kwamen we aan bij Merimbula en Pambula. Bij de één konden we even op krachten komen bij McDonalds en bij de ander was een kleine ‘Powertrail’ van 4 geocaches en een bonuscache. Eden is dan weer 20 km verder. Eerst maar eens even eten... en dan kijken we wel of we nog meer willen geocachen of dat we meteen doorgaan naar het motel. McDonalds deed ons goed, dus toch nog even naar Pambula voor de powertrail. De eerste konden we niet vinden, maar de volgende was niet zover weg, dus toch die nog even proberen. Angela had het al snel te pakken, dus op naar de andere 2 van de powertrail en ook die had Angela in no-time gevonden. Terug naar die 1e dan maar..en jawel hoor..ook die werd nu wel gevonden door Angela. Dan ook nog maar even de bonus doen en Angela was niet te houden! Weer had ze het zo gevonden, maar liet de eer aan Jan om ook nog iets te vinden in deze Powertrail.Yes! ook Jan vindt nog iets. Daarna door naar het motel, en de vriendelijke beheerster boekte ons in, vertelde iets over Eden en dat we niet hoefden te schrikken als we een luchtalarm hoorden. Dat was dan geen aanval, maar een signaal dat er walvissen gesignaleerd waren in de baai. Ik hoop dat we dat gaan meemaken. Na het inchecken hebben we lekker gewerkt aan onze andere verslaving, Criminal Case en daarna het stadje in. Dit keer gingen we eten in een fisherman’s club en dat is geen open restaurant, maar een besloten club, waarvan je dan tijdelijk lid wordt voordat je naar binnen mag. We hebben daar lekker gegeten en daarna naar het motel gewandeld, om natuurlijk onze administraties bij te werken en naar de uitslag van X-factor te kijken..het zuigt je aandacht op, maar eigenlijk is dat helemaal niet erg als je op vakantie bent..

• 20 Oktober 2014 - 16:30

TheaGG:

Wat lief van Angela dat ze jou ook nog wat laat vinden :-)
    Jammer dat het geen zee weer is. Temperatuur op zich wel lekker?
    Hoop ook voor jullie dat de sirene afgaat en jullie walvissen kunnen spotten.

Groetjes!

• 20 Oktober 2014 - 16:36

TheaGG:

Ik op de foto dat Angela al net zo soepel als ik over rotsen gaat :-)

• 21 Oktober 2014 - 15:13

Frans Moquette:

Ziet er goed uit daar, veel plezier !

De uren voor de Swift.Nov. Changes kloppen niet maar dat hoor je wel als je terug bent (geintje).

Groeten,

Frans (= Herman Iburg)

• 22 Oktober 2014 - 11:42

Angela:

Ha Thea, ik heb de volgende dag een paar mooie klauterfoto's van Jan gemaakt hoor!