Vrijdag 17 oktober - Sydney - Reisverslag uit Kellyville, Australië van Jan Stobbe - WaarBenJij.nu Vrijdag 17 oktober - Sydney - Reisverslag uit Kellyville, Australië van Jan Stobbe - WaarBenJij.nu

Vrijdag 17 oktober - Sydney

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Jan

17 Oktober 2014 | Australië, Kellyville

Vandaag was het plan om weer een geocachedag te doen, we hadden thuis al een stuwmeertje vlak boven Sydney gevonden waar een ‘trail’ van 20 geocaches was gelegd, waarvoor je in ca 8 km om het meer heen moest lopen. ’s Morgens eerst nog even geshopt in een plaatselijke mall (dit deel lijkt erg op Amerika). Om kwart voor 1 liepen we over de stuwwand en het bos in. Hier was het terrein nogal rotsig en onvlak, dus als wandelaar had je het best zwaar. Een heel stuk liepen we over een mountainbike-route, en een heel stuk was glad en glibberig naast een kreekje, met een leuke waterval. Het is een prachtig natuurpark, maar zonder geocaching hadden we het nooit bezocht. Onze nicht Lonneke bleek er nog nooit van te hebben gehoord, zij woont er 40 km vandaan. We hebben 13 caches gevonden, allemaal heel leuk verstopt, in een uiltje, in een dennenappel, in een bruine nagemaakte rots, etc. Om 4 uur moesten we nog 2 km terug lopen, en zijn we gestopt met cachen. We hoefden alleen nog maar rechtdoor naar de auto, maar er was geen pad rechtdoor, en zo liepen we een golfbaan op. Mmm, even vloeken en maar weer terug. Strompelend bereikten we de auto.
Van 5 tot kwart voor 7 reden we door de Sydney vrijdagmiddagfiles naar Lonneke en Shaun in Westville (noordwestelijk van Sydney). Dat was minder fijn, en natuurlijk door ons onderschat.

Bij Lonneke en Shaun werden we zeer hartelijk ontvangen, en het was geweldig om Lonneke weer terug te zien. Lonneke is nog één van m’n twee nichten die opgroeiden in Zuid-Afrika; in de jaren negentig zijn beiden (en ook tante Jos) met hun man naar Australië geëmigreerd. Ik denk dat ik Lonneke sinds de kindertijd niet meer had gezien, hoewel zij enkele keren in Nederland is geweest. Van de zomer hadden we wel tante Jos en Lilian op Texel ontmoet. Zij wonen in Brisbane, echt een beetje te ver uit onze route voor deze vakantie. Ik heb wel vanuit Lonnekes huis met beiden een leuk telefoongesprek gehad.
Lonneke en Shaun namen ons mee naar een club, een clubgebouw voor militaire veteranen, waar je lid van moet zijn om binnen te komen. Er is een casino, disco, en een restaurant. We hebben er lekker gegeten. De gesprekken varieerden van de vegetatie in Kaapstad tot de kleinkinderen van Jan, heel gezellig! Daarna maakten we nog plannen voor de zaterdag en mochten wij ons in de riante logeerkamer terugtrekken.