Donderdag 16 oktober : Lithgow - the Entrance - Reisverslag uit The Entrance, Australië van Jan Stobbe - WaarBenJij.nu Donderdag 16 oktober : Lithgow - the Entrance - Reisverslag uit The Entrance, Australië van Jan Stobbe - WaarBenJij.nu

Donderdag 16 oktober : Lithgow - the Entrance

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

16 Oktober 2014 | Australië, The Entrance

Vandaag hebben we gepland omvan de Bowen Inn in de Blue Mountains weer naar de kust te gaan en wel naar the Entrance, en het plaatsje Long Jetty. Jan had op internet gekeken en Jetty Motel kwam goed uit de recensies, dus dat hadden we gisteravond nog geboekt, vandaag even heen rijden dus. Voor de rest hadden we geen plannen, dus we besloten er een geocache dag van te maken. Ook dat hadden we de gisteravond al klaargezet voor vandaag. De koffers werde gepakt, er werd nog even een ontbijtje genuttigd en uitgechecked en daarna op pad. Het geocachen ging heel erg goed, we hebben weer mooie plekken gezien waar we anders nooit zouden komen. Een cache was toch wel heel spannend. Het was een afslag van de grote weg waar we op reden, naar een onverharde smalle weg naar een open plaats midden in het bos. Volgens de GPS moesten we nog wel 100 meter verder, maar Jan zag dat echt niet zitten,,er was geen fatsoenlijk pad en de hint had het over een rotswand. Angela daarentegen zag de uitdaging helemaal zitten en ging dan maar alleen de bush in. Jan besloot dan maar om gezellig een gesprekje te maken met de huurauto..hoe het is om een huurauto te zijn en of ie nog voorkeuren had wat betreft nationaliteit van de huurders.
Af en toe zocht Jan contact met Angela..om er zeker van te zijn dat het nog goed ging en gelukkig ging het prima en zelfs op een gegeven moment ‘Ikhebhum’. Wachtend op de rots keek Jan uit naar de terugkeer van de bosvrouw..En ja hoor daar was ze dan, glunderend, natuurlijk!
In totaal hebben we 13 caches gedaan. Heel veel appelige..dit was duidelijk de appelteelt gebied van Australie. Om half 3 gestopt met het cachen, want we hadden nog een hele reis te gaan. Om 4 uur gestopt bij mc-Ton-alds en daarna nog 2 uur gereisd naar onze eindbestemming. Het is een leuke kamer, het internet is niet geweldig, maar dat mag de pret niet drukken. Na installeren zijn we de stad ingegaan om een pizza te scoren en dan snel weer naar huis, lekker cocoonen, hmmm gezellig. Morgen gaan we wandelend geocachen en daarna naar nicht Lonneke.
De foto's hierbij geven een indruk van het geocachen.